Saturday, June 2, 2012

Down the rabbit hole // Pád do zajačej nory

There is a first time for everything, this is my first time in USA...



I named this "blog series" Adela in wonderland because I feel like in one. First let me tell about the beginnig of my journey....

All of this started...well to be honest I do not know when it acctually stared. I wanted to do work and travel program for quite a long time and I decided my 20 years is the best time for that!! (yes I do know I cannot drink here and no I dont have a problem with that.) I just couldn´t wait to see it here! So I went to the agency I got everything done and now, here I am in DC.

In february I got hired to Hard Rock Cafe in Washington DC as a server. I was really excited to see how it is in the US capitol. For now I can tell, it is realy hot!

My journey started in Prague, than I transfered flights in Copenhagen and 13hours later I was getting of the plane in DC. My last glass of vine, and here it goes! freedom, they say...

First thing you will find out is that american people are much chattier that czech or slovak ones! In bus from Dulles airport I met young couple returning from their honeymoons from Italy. I will save you all the talking about how great Italy and Europe is, and what should I try in DC and I will tell you just the important stuff: DO NOT GET MARRIED BEFORE 25!!! That was the advice I was given, so As I already passed you those smart words lets continue.

So here I was, alone in DC. Just a young girl from Liptovský Mikuláš, Slovakia, in Washington DC, USA. How exciting is that?! I arrived on friday May 25, just at the beggining of Memmorial Day Weekend! There was no other choice, but to visit War Memmorials, see Rolling Thunder rolling through the city, hear their speeches next to memmorials, see the Memmorial day parade and Memmorial Day concert at the capitol.

First of all: never visit memmorials at memmorial day! I saw "true spirit of Memmorial Day weekend". As by spirit we mean hundreds of people just slowly wandering around.
Secondly: wear sunblock! Oh how silly I am everytime I think: I wont get sunburn. Guess what? Yes you´re right! I did!
Lastly: if visiting Memmorial Day concert, sit right next to the CBS radio reporter doing live hints every 30minutes. I am telling from personal experience :) You will see media in work! Guy with the coolist work, he is covering parties! Who wouldnt want to do that? Compulsory go to parties? Count me in! But as everyone I need to start from the bottom, so at least I did interview with him. About my point of view of Memmorial Day as non american. (He gave me his business card so instread of writing down my opinion I will try to get the interview from him! stay tuned!! :D )

I am guessing this is it so far. I promise I will keep in touch so that you guys can enjoy my new advantures (at least I hope it will be adventurous summer!)

Bises





Všetko je raz po prvý raz, toto je môj prvý raz v USA...

Túto časť môjho blogu som nazvala Adela v krajine zázrakov, pretože presne tak sa tu cítim. Začnime teda na začiatku mojej cesty...

Všetko to začalo...vlastne popravde ani neviem kedy presne to začalo. Work and travel program som chcela skúsiť už nejakú chvíľu a rozhodla som sa že mojich 20 rokov je na to ideálny čas!! (áno viem, že tu nemôžem piť a nie nemám s tým problém). Proste som sa nemohla dočkať kým to tu uvidím. A tak som šla do agentúry, všetko dohodla a zrazu som tu, v DC.

Vo februári som bola prijatá na pozíciu servírky v Hard Rock Cafe vo Washingtne DC. Bola som veľmi zvedavá ako je v hlavnom meste Spojených štátov. Zatiaľ môžem povedať, je tu veľmi teplo!

Moja cesta začala v Prahe, prestupovala som v Kodani a 13 hodín neskôr som vystupovala v DC. Môj posledný pohár vína a je to tu, sloboda! ako sa hovorí...

Prvá vec ktorú si uvedomíte, Američania sú omnoho zhovorčivejší ako Česi alebo Slováci. V autobuse cestou z letiska Dulles som strela mladý pár, ktorý sa vracal z ich medových týždňov v Taliansku. Ušetrím vás toho aké úžasné je Taliansko a Európa, a toho čo všetko treba v DC skúsiť a zažiť a poviem vám len to dôležité: NEŽENTE A NEVYDÁVAJTE SA PRED 25kou!! To bola rada ktorú som dostala, teraz keď som vám už povedala tieto múdre slová, môžeme pokračovať.

Tak som teda bola sama v DC. Mladé dievča z Liptovského Mikuláša zo Slovenskej Republiky, vo Washingtone DC, Spojených Štátoch Amerických. Ako vzrušujúco to znie?! Priletela som v piatok, 25. mája, presne na začiatok sviatočného víkendu osláv Amerického sviatku všetkých padlých vojakov (voľný preklad). Bolo rozhodnuté! Je potrebné navštíviť všetky vojnové pamätníky, vidieť jazdu Rolling thunder cez mesto, počuť prejavy veteránov hneď vedľa pamätníkov, pozrieť si sviatočný pochod a ísť na sviatočný koncert v kapitole.

Za prvé: nikdy nenavštevujte vojenské pamätníky na sviatok všetkých padlých vojakov. Videla som "pravú atmosféru dňa padlých vojakov". Ak atmosférou myslíme stovky ľudí pomaly sa presúvajúcich hore dole...
Druhé: natrite sa opaľovacím krémom! Aká som len hlúpa vždy keď si vravím: Veď sa nespálim. Hádajte čo? Presne tak! Spálila som sa!
Posledné: ak sa rozhodnete navštíviť koncert usporiadaný na počesť všetkých padlých vojakov, sadnite si vedľa reportéra rádia CBS, ktorý robí každú polhodinu živé vstupy. Môžem odporúčať na základe osobnej skúsenosti :) Uvidíte média v akcii! Chlapík mal snáď najlepšiu prácu, bol zodpovedný za pokrývanie všetkých párty! Kto by to nechcel? Povinne chodiť na party? Rátajte so mnou! Avšak tak ako každý, musím začať odspodu, tak som s ním urobila aspoň rozhovor v ktorom sa pýtal ako vnímam ich Sviatok všetkých padlých vojakov z pohľadu neameričana. (Namiesto toho aby som tu opisovala svoj názor sa ho pokúsim skontaktovať na mail ktorý mi dal a zohnať rozhovor. Zostaňte naladení!! :D )

Myslím že to je nateraz všetko. Sľubujem, že sa znova ozvem aby ste si mohli užívať moje dobrodružstvá (teda aspoň dúfam že to bude leto plné dobrodružstiev).

Bises


1 comment:

  1. Cauko :)
    Sranda no poznamocka len ako citatel, zeee zle sa mi cita to pismo malicke a ruzove na tom pozadii. Mozno ho skus spravit tucnejsie, alebo tak dako? Tym ze je pozadie take farebne tak je to tazke zaostrit ale podla mna ked budes mat daku fotecku dobru washingtonsku tak by si ju mala hodit ako pozadiiicko :):) s napatim ocakavam dalsie poustiiky.
    xx

    ReplyDelete